RETUR, REKLAMASJON OG KLAGE
Vi håper selvfølgelig at du blir kjempefornøyd med dine nye varer fra BeeYouu! Men skulle du likevel ønske å sende varen i retur til oss så forholder oss alltid til angrerettloven, så varen må derfor være tilbake hos oss senest 14 dager fra du fikk den. Slik gjør du:
- Fyll ut returskjema og legg dette med i pakken.
- Pakk varen(e) pent tilbake i sendingsposen. Varen(e) skal sendes tilbake med originalemballasje.
- Klistre på vedlagte returla
- Lever pakken til nærmeste Posten innleveringssted.
Varen skal være fullstendig og i tilnærmet samme stand, som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending. Bare ta kontakt på mail om du har spørsmål eller trenger hjelp. Vi hjelper gjerne!
REKLAMASJON
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Send med bilde av feilen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Vi vil ta kontakt med produsenten og be om erstatning. Noe behandlingstid må medberegnes, da vi må få godkjenning fra produsenten før vi kan gå videre. Om produktet kan repareres enkelt og bli så god som ny ønsker vi å gjøre dette. Dette sparer miljøet, da det er fryktelig kjedelig å måtte kaste en vare på grunn av en liten mangel som enkelt kan repareres. Vi og leverandørene ønsker selvfølgelig at du som kunde skal være mest mulig fornøyd og vi jobber alt vi kan for å finne løsninger som er best mulig.
Dersom du ønsker en ny vare, blir den selvfølgelig tilsendt på vår regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.
Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.
Kilde: Forbrukerombudet.
Skulle du ha andre spørsmål om retur og reklamasjon ber vi deg ta kontakt på mail eller telefon.
Mail: post@beyom44.no
Tlf.: 93462364